Γιώργος Χριστοδούλου:« Είναι ντροπή να μεταχειρίζονται μικρόφωνα ηθοποιοί στην Επίδαυρο»
Ο Γιώργος Χριστοδούλου μετρά άπειρες εργατοώρες στην τηλεόραση και πολύ περισσότερο στο θέατρο.
Ο Γιώργος Χριστοδούλου, μίλησε σε συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό Λοιπόν, για το ρόλο που θα ήθελε να ερμηνεύσει αλλά και για την Επίδαυρο.
Ποιος είναι ο θεατρικός ρόλος, ο οποίος έχει αφήσει το πιο βαθύ αποτύπωμά του, μέσα σας;
Δεν ήταν ένας ρόλος ήταν οι πρώτοι μου ρόλοι τελειώνοντας τη σχολή με την Έλλη Λαμπέτη. Ήτανε οι ρόλοι που μου βάλανε γερά θεμέλια για να μπορέσω να συνεχίσω την πορεία μου στο θέατρο όπως με δίδαξε η Έλλη Λαμπέτη και μου έμαθε την διεργασία και την αντιμετώπιση του κάθε ρόλου με γνώμονα την αλήθεια μου.
Ποιον ρόλο θα θέλατε να ερμηνεύσετε και δεν έχετε, μέχρι στιγμής;
Ξεκινώντας την θεατρική μου διαδρομή είχα την χαρά και την ευτυχία να βρεθώ πάνω στην σκηνή κοντά σε σπουδαίους ηθοποιούς με σπουδαίους ρόλους. Ποτέ δε σκέφτηκα και ποτέ δεν είχα την ανάγκη να πω θέλω να κάνω αυτόν τον ρόλο ή τον άλλο. Η πορεία μου στο θέατρο ήτανε τέτοια που από την πρώτη στιγμή όλοι μου οι ρόλοι ήτανε πρωταγωνιστικοί, σπουδαίοι. Και θα επαναλάβω πάλι κοντά σε σπουδαίους ηθοποιούς που μου έμαθαν γράμματα.
Έχετε βιώσει ποτέ τη μέθεξη; Υπάρχουν λόγια ώστε να ορίσει αυτήν την αίσθηση ο ηθοποιός;
Τι σημαίνει μέθεξη; Σημαίνει συνάντηση επαφή. Ακριβώς αυτή η συνάντηση η επαφή και επικοινωνία είναι το ορόσημο για κάθε ηθοποιό, για να συναντήσει τον ήρωα και τον χαρακτήρα του ρόλου που πρόκειται να υποδυθεί. Αυτό που προέχει για μένα όταν γεννιέται μια θεατρική παράσταση είναι να μπορέσω να συναντήσω τον χαρακτήρα και τα χαρακτηριστικά του ρολού με μέθεξη και με όποια αλήθεια έχω.
Τι κάνει την Επίδαυρο ένα από τα πιο ξεχωριστά και περιώνυμα θέατρα στον πλανήτη; Είναι εφικτό να γίνονται μοντερνισμοί στην αρχαία τραγωδία ή αγγίζει οποιαδήποτε προσπάθεια πειραματισμού της τα όρια της βεβήλωσης;
Η συγκλονιστική ακουστική του Αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου, ειδικά για έναν χώρο αυτού του μεγέθους εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα. Είναι το θέατρο που δημιουργήθηκε τον τέταρτο αιώνα με χωρητικότητα 14.000 θεατών και που σήμερα προστατεύεται από την Ουνέσκο. 0 Παναγής Καββαδίας είναι ο αρχαιολόγος που συνέδεσε το όνομά του με την αποκάλυψη ενός από τα σημαντικότερα μνημεία. Για το Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου η γνώμη δικιά μου, είναι ότι πρέπει να σεβαστούμε το χώρο και να σταματήσουμε τους πειραματισμούς. Είναι ντροπή να μεταχειρίζονται μικρόφωνα ηθοποιοί. Εγώ έζησα τους μεγάλους ηθοποιούς του Εθνικού θεάτρου. Αρώνη, Κατσέλη, Βόκοβιτς, Τσακίρογλου, Χατζηαργύρη, ακόμα την Ελένη Χαλκούση και τον Χριστόφορο Νέζερ και τόσους άλλους, όντας στην δραματική σχολή του Εθνικού θεάτρου. Όλοι αυτοί οι ηθοποιοί παίζανε χωρίς μικρόφωνα και αυτή ήταν η ομορφιά της Επιδαύρου. θα έκανα μια πρόταση. Οι παραστάσεις που παίζονται από συγκεκριμένους, καλό θα ήταν να αφαιρέσουν τα μικρόφωνα για να δούμε πόσα απίδια έχει ο σάκος τους όπως έλεγε η γιαγιά μου. Και ακριβώς όπως λέτε, οι μοντερνισμοί αγγίζουν τα όρια της βεβήλωσης και του πειραματισμού.
Διαβάστε επίσης: