Πουλάκης: «Το πεδίο του παρελθόντος του ήρωα στο Κόκκινο Ποτάμι θα το επεξεργάζομαι μέχρι το τέλος»
Ο Όμηρος Πουλάκης παραχώρησε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη και μεταξύ άλλων μίλησε για τον ρόλο του στο Κόκκινο Ποτάμι - Η συνέχεια.
Ενδίδετε στην τηλεόραση σχεδόν ανά... πενταετία. Ποιο ήταν το κίνητρο στο «Κόκκινο ποτάμι»;
«Ήταν μια πολύ ευχάριστη συγκυρία και μια παραγωγή που σκηνοθετείται από τον Μανούσο Μανουσάκη, του οποίου το όνομα τα τελευταία 30 χρόνια έχει βαθμό συνύπαρξή με την τηλεόραση. Αυτό είναι το πιο σημαντικό κίνητρο. Από εκεί και πέρα υπήρχαν κι άλλοι προσωπικοί λόγοι. Υστέρα από 19 χρόνια που δουλεύω επαγγελματικά στο θέατρο, το σινεμά και την τηλεόραση, αισθάνθηκα ότι έκλεισε ένας κύκλος όπου πατάω πλέον στα πόδια μου ως προς την τέχνη της υποκριτικής. Το να κάνω μια σειρά ήταν κάτι που θα μου έδινε χαρά και την αίσθηση της δημιουργικότητας. Οι υπόλοιποι συντελεστές και εκ προοιμίου κι εκ των υστέρων αναφάνηκαν. Είναι μια ωραία συνθήκη κι ένας επίσης ωραίος συνδυασμός ευοίωνων παραγόντων».
Είχατε παρακολουθήσει τον πρώτο κύκλο; Γνωρίζατε τους κεντρικούς χαρακτήρες;
«Την είχα παρακολουθήσει περιστασιακά κι όχι συστηματικά, κάτι που συνέβη εκ των υστέρων για να έχω μια γενικότερη εικόνα. Η αλήθεια είναι ότι εξακολουθώ να τη μελετώ».
Ο δεύτερος κύκλος ξεκινά από τον Μάιο του 1919 με τη γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού;
«Πράγματι, σε ό,τι αφορά το ιστορικό πλαίσιο της σειράς εκτυλίσσεται την αμέσως επόμενη ημέρα από το φινάλε του πρώτου κύκλου. Είναι πολλά τα ιστορικά γεγονότα τα οποία θα βιώσουμε και θα φτάσουμε μέχρι την καταστροφή της Σμύρνης και την ανταλλαγή των ελληνοτουρκικών πληθυσμών του 1923».
Ο ήρωας σας ο Δημοσθένης Μαντάς είναι γιστρός στη Θεσσαλονίκη. Πείτε μας γι’ αυτόν.
«Γεννήθηκε και σπούδασε γενικός παθολόγος στην Αθήνα. Πέρα από μια ισχυρή επαγγελματική δράση στην ιατρική και την ευρύτερη αγάπη στο επάγγελμά του, έχει και μια κοινωνική ακτιβιστική δράση με τους πρόσφυγες που καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη. Βοηθάει εθελοντικά στις δομές των λοιμοκαθαρτηρίων και η διαδρομή του συναντιέται με αυτή της Ιφιγένειας και των άλλων ηρώων».
Μέχρι να έρθουν οι πρόσφυγες από τον Πόντο και να γνωρίσει την Ιφιγένεια, είχε καταλάβει ο Δημοσθένης το δράμα σε όλη του τη διάσταση;
«Το πεδίο του παρελθόντοε του ήρωα το επεξεργάζομαι και θα το επεξεργάζομαι μέχρι το τέλος της σειράς. Ως γενική αρχή, θα έλεγα ότι κανένα πλάσμα δεν μπορεί να καταλάβει την έκταση της ιστορικής περιόδου μέσα στην οποία ζει»
Ποια είναι η αντίδραση των κατοίκων με την άφιξη των προσφύγων;
«Το μεγαλύτερο μέρος του συνόλου της κοινωνίας ήταν επιθετικό στην έλευσή τους κι αυτό είναι καταγεγραμμένο γεγοvός στην “Έξοδο", ένα έργο του Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών το οποίο κι αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή προσωπικών μαρτυριών των προσφύγων της Μικράς Ασίας και του Πόντου».
Πηγή: tv24
Διαβάστε επίσης: