Σούλη Σαμπάχ: Ποια ήταν η ηθοποιός που "έφυγε" - Οι συνεργασίες, το πραγματικό όνομα & τα προβλήματα
Η Σούλη Σαμπάχ έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών και η είδηση του θανάτου της σκόρπισε θλίψη τόσο στους συναδέλφους της όσο και στον απλό κόσμο.
Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, στις 16 Φεβρουαρίου 1932 και το πραγματικό της όνομα ήταν Αναστασία Χριστοδούλου.
Ήταν γνωστή κυρίως με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Σούλη Σαμπάχ («φως της ανατολής, φως της αυγής» στα αραβικά), ήταν Ελληνίδα τραγουδίστρια και ηθοποιός.
Ο πατέρας της καταγόταν από το Πολέμι της Πάφου και η μητέρα της από τη Χίο. Τη δεκαετία του 1950 ήρθε στην Αθήνα και άρχισε να τραγουδάει στο γνωστό κοσμικό κέντρο «Τζάκι».
Έκανε την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση στην ταινία Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο μαζί με τους Βασίλη Αυλωνίτη, Μίμη Φωτόπουλο και Τζένη Καρέζη. Έχει παίξει επίσης στην τηλεόραση και στο θέατρο σε σημαντικές παραστάσεις και επιθεωρήσεις. Ήταν σύζυγος του επίσης ηθοποιού Δημήτρη Νικολαΐδη και έζησε στην Αθήνα.
Φιλμογραφία
Έτος | Τίτλος | Ρόλος |
---|---|---|
1955 | Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο | τσιγγάνα |
1956 | Η καφετζού | τραγουδίστρια |
1957 | Δελησταύρου και υιός | |
1958 | Διακοπές στην Αίγινα | |
1960 | Η αυγή του θριάμβου | |
1962 | Ζήτω η τρέλα | |
Ο λουστράκος | ||
1963 | Το τυχερό πανταλόνι | τσιγγάνα |
1964 | Αν έχεις τύχη | Πολυξένη |
Οι προικοθήρες | Μαργαρώ | |
Η βίλα των οργίων | Λουκία | |
Θα σε κάνω βασίλισσα | Έλλη | |
Η γέφυρα της ευτυχίας | τραγουδίστρια | |
Έξω φτώχεια και καλή καρδιά | Ελένη Καρρά | |
1966 | Ο παπατρέχας | Τερψιθέα Λαγού |
1969 | 24 ώρες ζωντοχήρα | Άννα |
1982 | Πάτερ γκομένιος | Ελπίδα |
1986 | Καρέ του έρωτα | |
Αναρχικές καλόγριες | ||
Ένα τρελό τρελό μούτρο | Ανδρεάδη | |
Τρεις άντρες στο κρεβάτι μου | Αφροδίτη | |
1987 | Βασίλισσα της ρέγγας | μάντισσα |
Μια νύχτα στο τμήμα ηθών | ||
1989 | Προσπαθώ, αλλά τίποτα | Ισμήνη |
2009 | Σούλα έλα ξανά | μητέρα Μανώλη |
Τηλεόραση
Έτος | Τίτλος Προγράμματος | Κανάλι | Ρόλος | Σημειώσεις |
---|---|---|---|---|
1971-1972 | Ο κύριος η κυρία και η μαμά | ΥΕΝΕΔ | Πρωταγωνιστικός ρόλος | |
1972 | Ξενοδοχείο ο 7ος ουρανός | ΕΙΡΤ | κυρία Δελαφόρτε | |
1972-1973 | Ιστορίες της νύχτας | ΕΙΡΤ | ||
1975-1977 | Η γειτονιά μας | ΥΕΝΕΔ | κυρία Σκερδεμπέ | |
1980-1981 | Το ημερολόγιο ενός θυρωρού | ΥΕΝΕΔ | ||
1983 | Ορκιστείτε παρακαλώ | ΥΕΝΕΔ | Ερασμία | Επεισόδιο: "Σάντζαλα μάντζαλα" |
1984 | ΕΡΤ2 | Ηλέκτρα | Επεισόδιο: "Η γούνα" | |
1986-1987 | ΕΡΤ2 | διάφοροι ρόλοι | 6 επεισόδια | |
1994 | Άρχεται η συνεδρίασις | ΕΤ2 | Θεοδώρα | Επεισόδιο: "Οι ωραίοι έχουν χρέη" |
1995 | Η καλή πεθερά | ANT1 | Καρανίκου | Επεισόδια: "Το τάμα του Φώτη" & "Απρόσκλητος επισκέπτης" |
1996 | Καλά ξεμπερδέματα | ANT1 | 1 επεισόδιο | |
Πάτερ ημών | ANT1 | μητέρα Ελένης | Επεισόδιο: "Και ξανά προς τη δόξα τραβά" | |
2000-2001 | Παππούδες εν δράσει | ΕΤ1 | Ρόζα | Πρωταγωνιστικός ρόλος |
2002-2004 | Κλείσε τα μάτια | MEGA | γιαγιά | |
2004 | Σαν τον σκύλο με τη γάτα | ANT1 | Ζωζώ | 1 επεισόδιο |
2004-2005 | Βελούδο από μετάξι | ALPHA | Ελισάβετ Απέργη | Πρωταγωνιστικός ρόλος |
2005 | Το κόκκινο δωμάτιο | MEGA | Θεανώ | Επεισόδιο: "Οι Κομπάρσοι" |
2006-2007 | Ήρθε κι έδεσε | MEGA | Ευδοξία Λεβέντη | Πρωταγωνιστικός ρόλος |
2007 | Safe Sex TV Stories | MEGA | Ανθούλα | Επεισόδιο: "Πρακτορείο Άδωνις" |
2008 | Ιατρικό απόρρητο | ANT1 | Ρίτα Λάσκου | 1 επεισόδιο |
Τα προβλήματα υγείας
«Δυστυχώς, η Σούλη ζει πλέον καθηλωμένη στο κρεβάτι, χωρίς να έχει επαφή με το περιβάλλον. Αυτό συμβαίνει εδώ κι έναν χρόνο περίπου», είχε δηλώσει στην Espresso άνθρωπος από το περιβάλλον της, πριν από 4 χρόνια.
Τα προβλήματα υγείας ξεκίνησαν πριν από έξι χρόνια, όταν το αυτοάνοσο νόσημα της ψωρίασης που την ταλαιπωρούσε από παλιά επέστρεψε για να την ταλαιπωρήσει ακόμη περισσότερο. Η Σούλη Σαμπάχ το πάλεψε και κέρδισε αυτή τη μάχη.
Όμως, μια πτώση που είχε από τη σκάλα πριν από πέντε χρόνια την καθήλωσε στο κρεβάτι.
Η τελευταία συνέντευξη
Η Σούλη Σαμπάχ είχε πει στην τελευταία της συνέντευξη το 2018: «Η δουλειά του καλλιτέχνη είναι τέτοια, που αργά ή γρήγορα θα νιώσεις μοναξιά, αν δεν έχεις κάποιον δικό σου άνθρωπο στη ζωή. Ο καλλιτέχνης παλεύει με τη ματαιοδοξία του, με τα εγώ του. Και όταν τα φώτα σβήσουν, τότε αντιλαμβάνεται πως όλη η ζωή του κρεμόταν σε ένα τεντωμένο σχοινί χωρίς γυρισμό. Δυστυχώς κι εγώ, όταν βρισκόμουν στις δόξες μου, δεν έπαιρνα τηλέφωνα τους συναδέλφους μου. Άρα γιατί εκείνοι να μου τηλεφωνήσουν;».
Και είχε υπογραμμίσει: «Εγώ δεν πρόκειται να κλειστώ σε τέτοια μέρη (Γηροκομείο) και είμαι απόλυτη σε αυτή την απόφασή μου. Έχω το σπίτι μου, έχω τις βεράντες μου. Θέλω να πεθάνω σπίτι μου. Αποκλείεται. Και εξάλλου εκεί με ποιους θα κάνω παρέα; Δεν ξέρω κανέναν, δεν θα με ξέρει κανένας. Θα είμαι ένας ξένος ανάμεσα σε ξένους. Κάποτε, όταν ζούσαν οι δικοί μου άνθρωποι, σκεφτόμουν τον θάνατό τους και τον δικό μου θάνατο και πώς θα μπορούσα να αντιμετωπίσω αυτή την κατάσταση. Πλέον όμως δεν σκέφτομαι τίποτα απ’ όλα αυτά. Ούτε και φοβάμαι τον θάνατο. Όπως δεν ξέρω πώς ήρθα στη ζωή, έτσι δεν ξέρω πώς θα φύγω και πού θα πάω. Το θεωρώ απόλυτα φυσιολογικό».
Οι εκτρώσεις
«Τώρα που μεγάλωσα, σκέφτομαι ότι δεν έκανα καλά που δεν κράτησα ένα παιδί. Γιατί η αλήθεια είναι ότι έμεινα 10 φορές έγκυος και έκανα εκτρώσεις. Τώρα που είμαι μόνη μου το έχω μετανιώσει. Γιατί δεν έχω έναν άνθρωπο δίπλα μου, ένα παιδί να με παρηγορεί. Τα έριξα γιατί έπρεπε να δουλεύω. Και αν ήμουν έγκυος, δεν θα μπορούσα να δουλέψω για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν το σκέφτηκα να υιοθετήσω ένα παιδί γιατί έχω και δύο ανίψια. Όμως έχω μάθει πλέον να έχω για παρέα μου τη μοναξιά», είχε δηλώσει η ίδια στην Espresso.
Με πληροφορίες από wikipedia & Espresso