Ελένη Κρίτα: «Γιατί είμαστε έτοιμοι να λιθοβολήσουμε κάποιον που έχει διαφορετική γνώμη;»
Η Ελένη Κρίτα ήταν εκείνη που δεν δίστασε να πει δημόσια ότι ο Παύλος Χαϊκάλης αδικήθηκε την περίοδο του #metoo.
Σε πρόσφατη συνέντευξή της η ηθοποιός απαντά στο αν φοβήθηκε ότι μπορεί να δεχτεί αρνητικά σχόλια για την άποψή της.
Αρνούμαι να υποταχθώ σε αυτή την ανθρωποφαγία. Γιατί είμαστε έτοιμοι να λιθοβολήσουμε κάποιον που έχει διαφορετική γνώμη; Δεν έχω διαφορετική γνώμη σε περιπτώσεις ποινικών αδικημάτων, φυσικά όταν υπάρχει κάτι τέτοιο πρέπει ο άνθρωπος να τιμωρηθεί. Αλλά και αφού τιμωρηθεί, δεν είναι και κακό να δώσει κανείς μια άλλη ευκαιρία. Γιατί πρέπει μετά να τον εξορίσουμε ή να τον λιθοβολήσουμε; Τους φυλακισμένους όταν βγαίνουν από την φυλακή και επανεντάσσονται στην κοινωνία υπάρχει η διάθεση να τους βοηθούμε. Γιατί ειδικά με τους ηθοποιούς, αφού εκτίσουν την ποινή τους, να μην τους δώσουμε άλλη ευκαιρία και να τους καταδικάσουμε στο πυρ το εξώτερον; Ο Παύλος πιθανότατα οι καταγγέλλουσες να έχουν δίκιο ότι υπήρχε μια παρενόχληση που άγγιζε ή ξεπερνούσε το χυδαίο, αλλά αυτό δεν είναι ποινικό αδίκημα. Πόσοι άνθρωποι το κάνουν αυτό στη ζωή μας κάθε μέρα; Ο Παύλος έκανε ένα χυδαίο φλερτ, το αποκρούεις όμως, συμβαίνει καμιά φορά στη ζωή. Το ότι πριν από 20-25 χρόνια έστελνε χυδαία μηνύματα σε μια κοπέλα, εντάξει παραγράφηκε πια. Εδώ έγκλημα παραγράφεται μετά από τόσα χρόνια.
Το θέμα είναι να μην συνεχίζονται τέτοιες συμπεριφορές...
Ακριβώς. Πιθανόν, ο Παύλος να είναι αλήθεια ότι έστελνε αυτά τα χυδαία μηνύματα, αλλά τι σημαίνει τώρα, ότι δεν πρέπει να ξαναδουλέψει; Πρέπει να καταδικάσουμε στην ανέχεια έναν τόσο καλό ηθοποιό; Με τρομάζει ότι είμαστε όλοι έτοιμοι να λιθοβολήσουμε τους ανθρώπους, νομίζω ότι γυρνάμε σε μια εποχή κυνηγιού μαγισσών. Όποιος κατηγορήσει κάποιον για κάτι, είμαστε έτοιμοι να το πιστέψουμε, που μπορεί βέβαια πάρα πολλές φορές να είναι αλήθεια. Είμαστε έτοιμοι να κρεμάσουμε στο Σύνταγμα ανθρώπους; Να τους λιντσάρουμε; Γι’ αυτό υπάρχει η δικαιοσύνη, κάναμε νόμους, για να αποδίδεται με κάποια αντικειμενικότητα η τιμωρία.
Πηγή Λοιπόν