7 χρόνια χωρίς τον Ντέιβιντ Μπάουι – Η ηγετική φυσιογνωμία, το ισχυρό «αποτύπωμα» και η Ιμάν
7 χρόνια συμπληρώνεται σήμερα από την απώλεια του Ντέιβιντ Μπάουι.
Ο εμβληματικός ροκ σταρ πέθανε στις 10 Ιανουαρίου 2016, δύο ημέρες μετά τα 69α γενέθλιά του, ύστερα από 18μηνη μάχη με τον καρκίνο του ήπατος.
Με δάκρυα στα μάτια οι θαυμαστές του Ντέιβιντ Μπάουι συγκεντρώθηκαν έξω από την οικία του θρυλικού καλλιτέχνη στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, λίγο μετά την ανακοίνωση του θανάτου του, για να αφήσουν λίγα λουλούδια και να ανάψουν κεριά στη μνήμη του.
Σκηνές τραγωδίας για έναν καλλιτέχνη που άφησε ένα πολύ ισχυρό αποτύπωμα στη μουσική βιομηχανία.
Ο Ντέιβιντ Μπάουι υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της μουσικής του 20ού αιώνα.
Ηγετική φυσιογνωμία της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, με πωλήσεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα 100 εκατομμύρια δίσκους, ο Μπάουι επηρέασε δεκάδες καλλιτέχνες και συγκροτήματα. Λόγω της σπάνιας φωνής του και των ερμηνευτικών δυνατοτήτων του ο Μπάουι βρίσκεται στην εικοσάδα με τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες όλων των εποχών, στη σχετική top 100 λίστα του έγκυρου περιοδικού Rolling Stone. Άφησε ισχυρότατο αποτύπωμα για έξι δεκαετίες, ιδιαίτερα χάρη στο έργο του της δεκαετίας του 1970, αφού πέντε δίσκοι του, της περιόδου αυτής, φιγουράρουν μόνιμα στις λίστες με τους σπουδαιότερους δίσκους όλων των εποχών. Μετά το θάνατο του, το ίδιο μουσικό περιοδικό, που αποτελεί το εγκυρότερο του πλανήτη με εκατομμύρια αναγνώστες, τον χαρακτήρισε ως "Greatest Rock Star Ever".
Έγινε αρχικά γνωστός το 1969, όταν το τραγούδι του Space Oddity έφτασε στο Βρετανικό τοπ 5. Εμφανίστηκε ξανά το 1972 με το τραγούδι Starman και το alter ego Ζίγκι Στάρνταστ. Στη συνέχεια άλλαξε το μουσικό του στυλ και το 1975 έγινε διάσημος στην Αμερική με το άλμπουμ Young Americans και το τραγούδι Fame, που έφτασε στο νούμερο 1.
Η καριέρα του συνέχισε με μεγάλες επιτυχίες για την υπόλοιπη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 και έγινε ένας από τους κορυφαίους μουσικούς του Γκλαμ Ροκ. Στις αρχές της επόμενης δεκαετίας σημείωσε ξανά επιτυχία με το άλμπουμ Scary Monsters (And Super Creeps) από το οποίο ξεχώρισε το Ashes to Ashes (ένα τραγούδι σταθμός στην καριέρα του) και το αντίστοιχο βίντεο κλιπ. Το 1983, κυκλοφόρησε το άλμπουμ Let's dance, το οποίο περιλαμβάνει πολλά επιτυχημένα τραγούδια σε πιο έντονο ποπ και φανκ ύφος. Συνέχισε να πειραματίζεται τις δεκαετίες του 1990 και του 2000.
Πέθανε στις 10 Ιανουαρίου 2016, 2 μέρες μετά τα 69α γενέθλιά του και την κυκλοφορία του τελευταίου του άλμπουμ Blackstar, που δημιούργησε ως "δώρο αποχωρισμού" για τους φίλους και τους θαυμαστές του. Η είδηση του θανάτου του συγκίνησε πληθώρα καλλιτεχνών ανά την υφήλιο, που αναφέρθηκαν με τα καλύτερα λόγια γι' αυτόν, τόσο σαν άνθρωπο, όσο και σαν μουσικό.
Η σύζυγός του Ιμάν
Η Ιμάν ήταν ο μεγάλος έρωτας του Ντέιβιντ Μπάουι. To θρυλικό μοντέλο των 90s παντρεύτηκε τον θρύλο της ροκ μουσικής το 1992 και το ζευγάρι απέκτησε μια κόρη, την Αλεξάντρια. «Δεν είναι ο "μακαρίτης", ο σύζυγός μου. Είναι μόνο ο σύζυγός μου, έτσι θέλω να αναφέρομαι σε αυτόν», έχει δηλώσει σε συνέντευξη που παραχώρησε στη βρετανική Vogue το πρώην μοντέλο και επιχειρηματίας. Μιλώντας για εκείνον έχει τονίσει πως δεν την ενοχλεί καθόλου να την αποκαλούν «η γυναίκα του Ντέιβιντ Μπόουι».
«Πάντα ωστόσο, υπενθυμίζω στους ανθρώπους ότι υπήρξα και πριν τον γνωρίσω. Κι ήταν πολύ ιδιαίτερος. Δεν με σύστησε ποτέ σε κανέναν, λέγοντας "γνωρίστε τη γυναίκα μου". Πάντα έλεγε "γνωρίστε την Ιμάν, τη γυναίκα μου". Έτσι είχαμε κι οι δύο τη δική μας ταυτότητα. Ήμασταν χωριστά μαζί», έχει πει.
Η Ιμάν δεν κατάφερε να θρηνήσει τον αγαπημένο της όπως ήθελε
Όταν έχασε τη μάχη με τον καρκίνο, η Ιμάν δεν κατάφερε να θρηνήσει όσο ήθελε εξαιτίας της δημοσιότητας, ωστόσο δεν κατάφερε ποτέ να ξεπεράσει τον χαμό του.
«Ήταν πολύ δύσκολο να βρεις χώρο για να θρηνήσεις ιδιωτικά. Κι ήταν τόσο απογοητευτικό να λένε οι άνθρωποι ότι συμμερίζονταν τον πόνο σου. Ζούσαμε μια ιδιωτική ζωή και ξαφνικά, ένιωθα σαν να έχω έναν στόχο στο κεφάλι το δικό μου και της κόρης μου. Φτάσαμε σε σημείο να φύγουμε από το σπίτι μας γιατί το κοινό ήταν πάντα στην μπροστινή πόρτα, το οποίο το θαυμάζω, αλλά ξεπερνά τα όρια», είπε.