Μάτσας για Κεφαλογιάννη: «Ζηλεύω όταν πηγαίνουμε κάπου μαζί. Θα ήθελα πάρα πολύ να μην...»
Ο Μίνως Μάτσας έδωσε μία αποκαλυπτική συνέντευξη στην Αυγή με αφορμή τη μεγάλη συναυλία που ετοιμάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 7 Μαρτίου.
Ο Μίνως Μάτσας μίλησε για τη μεγάλη συναυλία που πλησιάζει, για τον χώρο του θεάτρου αλλά και τη γυναίκα, η οποία θα είναι και ο πρωταγωνιστής στη συναυλία του.
Ο Μίνως Μάτσας υπογράφει το τραγούδι τίτλων της νέας μεγάλης παραγωγής «Οι Πανθέοι»
Πώς γεννιέται μια παράσταση με μουσικές με κέντρο τη γυναίκα;
Η αφορμή είναι οι γυναικείοι χαρακτήρες, οι οποίοι είναι πολλοί, και το διαπίστωσα τον Σεπτέμβριο που κάναμε τη συναυλία στο Ηρώδειο. Τα έργα μου είναι γεμάτα θέματα και ονόματα γυναικών. Ήθελα πάντα να μπορέσω να κάνω μια συναυλία μόνο με μουσική. Το τραγούδι το αγαπάω, το θεωρώ πολύ υψηλή μορφή τέχνης, με έχουν τιμήσει στιχουργοί, τραγουδιστές με τη συμμετοχή τους, αλλά η μουσική είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι μου. Κοιτούσα, λοιπόν, στο Μέγαρο Μουσικής πιθανές ημερομηνίες και φτάσαμε στις 7 Μαρτίου, και 8 Μαρτίου είναι η Ημέρα της Γυναίκας. Μου φάνηκε φανταστική ιδέα να αναδείξω τις γυναικείες φιγούρες που υπάρχουν στη μουσική μου. Βλέπω τα τελευταία χρόνια «Ευτυχία», «Ελένη», τίτλους που έχω κάνει ασυνείδητα με τα χρόνια. Περνάνε τα χρόνια. Είκοσι πέντε χρόνια που γράφω μουσική δεν έχω ανατρέξει στη δουλειά μου. Πρώτη φορά με τη συναυλία του Ηρωδείου μάζεψα το υλικό μου και άρχισα να παρατηρώ. Πέτρα φον Καντ, Τερέζα Κεν, Λιούμποβα από τον «Βυσσινόκηπο». Δεν είναι της ιδιοσυγκρασίας μου να κάνω αφιερωματικά πράγματα. Το θεωρώ λίγο «αυτοαναφορικό», σαν να «εκμεταλλεύεσαι» ένα γεγονός. Με ρωτάνε γιατί δεν γράφετε κοινωνικά, πολιτικά τραγούδια. Γι’ αυτό. Έχω γράψει για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι πολιτική πράξη. Αυτή είναι η ιδεολογία μου. Και έχω πολλά τραγούδια για τον έρωτα. Δεν ξεκίνησα να χτίζω αυτή τη βραδιά επειδή είναι η Ημέρα της Γυναίκας. Απλώς ανακάλυψα όλα αυτά τα γυναικεία ονόματα, πολλά δεν είναι «διάσημα», αλλά οι ηρωίδες από «Το νησί», η ηρωίδα από τις «17 κλωστές» που έκανα τώρα. Δεν ήθελα να βάλω ούτε σκηνές από τις ταινίες και έτσι διάλεξα γυναίκες ποιήτριες. Έκανα μια μεγάλη έρευνα και είναι και ένας λόγος που μου αρέσει να συνθέτω και να δουλεύω στο θέατρο. Γιατί μαθαίνεις. Δεν τα ξέρουμε όλα. Πέρασα υπέροχα τους μήνες που έψαχνα να βρω δίστιχα ή τρίστιχα να παίζουν πίσω από κάθε ενότητα, να ταιριάζουν και με το περιεχόμενο της μουσικής. Είναι και μια δήλωση. Αν ήμουν ακροατής αγνός και αθώος, θα έκλεινα τα μάτια, θα έβλεπα το δίστιχο, θα άκουγα τη μουσική, θα σκεφτόμουν αυτό που διάβασα και θα απολάμβανα τη βραδιά.
Δεν είστε πια αγνός και αθώος ακροατής;
Προσπαθώ να είμαι αθώος ακροατής και θεατής. Δεν τα καταφέρνω πάντα γιατί όλα τα αναλύω. Είναι το βίτσιο των ανθρώπων που δυστυχώς ασχολούνται χρόνια με κάτι. Δεν είμαι παρθένος, όπως πριν από τριάντα χρόνια. Αλλά είναι ωραίο να μιλάς με ανθρώπους που είναι πιο «αθώοι». Η σύζυγός μου είναι μια τέτοια κατηγορία. Ενώ αγαπά, έχει γνώση και επαφή με όλες τις τέχνες, έχει την αγνότητα και την αθωότητα ενός ακροατή. Δεν έχει αλλάξει αυτό τα πέντε χρόνια που είμαστε μαζί και είναι πολύ ωραίο που έχω δίπλα μου έναν άνθρωπο που είναι ενεργός ακροατής. Είναι η αγαπημένη μου ακροάτρια και μου λέει πάντα τη γνώμη της. Ζηλεύω όταν πηγαίνουμε κάπου μαζί. Θα ήθελα πάρα πολύ να μην αναλύω τόσο πολύ τα πράγματα. Πάνε το αυτί και το μάτι συνέχεια αλλού, δεν μπορώ να το αποφύγω.
Τι σας γοητεύει στον κόσμο της μυθοπλασίας;
Μου αρέσουν οι ιστορίες, η αφήγηση. Γι’ αυτό νομίζω ότι ερωτεύτηκα τον κινηματογράφο. Μου αρέσει να λέω ιστορίες με μουσική. Στις αρχές των 90s, όταν έδωσα τις πρώτες μουσικές μου στον Άκο Δασκαλόπουλο για να μου γράψει στίχους, μου είπε ότι του γεννήθηκαν αμέσως εικόνες, και το κράτησα. Γιατί τότε δεν μου έλεγε τίποτε αυτό, δεν καταλάβαινα. Προφανώς η μουσική μου είχε εικόνες πολύ πριν το συνειδητοποιήσω εγώ. Ερωτεύτηκα αμέσως τον κινηματογράφο και τη δραματουργία. Γράφω μουσική πλάθοντας ιστορίες ασυνείδητα με το μυαλό μου.
Διαβάστε επίσης:
Η συγκινητική εξομολόγηση του Μάτσα για τα παιδιά του: «Τα δίδυμα μου έχουν μάθει τα πάντα»
Κεφαλογιάννη - Μάτσας: Η πρόταση γάμου, η συμβίωσή τους, τα δίδυμα και η μόνιμη διαφωνία τους
Μίνως Μάτσας: «Πρέπει να κρατιέμαι σε φόρμα για να μη λένε στο σχολείο των παιδιών “ήρθε ο παππούς”»