Δώρα Χρυσικού: Συγκλονίζει για τον αφορισμό από την ταινία του Αγγελόπουλου - «Ήθελαν να με πνίξουν»
Στην εκπομπή Στούντιο 4, βρέθηκε καλεσμένη η Δώρα Χρυσικού το μεσημέρι της Τετάρτης 27/3.
Η ηθοποιός μίλησε για τον χορό, την επιστροφή της στην Ελλάδα αλλά και τα όσα βίωσε με την ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στη Φλώρινα.
Λύγισε η Ζαμπέτογλου με την περιγραφή της Χρυσικού - «Του είπα, φορώ περούκα γιατί έχω καρκίνο»
«Οι γονείς μου το θέμα της Γερμανίας γιατί ο πατέρας μου ήρθε και με μάζευε από τα πεζοδρόμια γιατί πάθαινα κρίσεις και διπλωνόμουν στα δύο, οι γιατροί τους είπαν ή θα έχετε παιδί ή χορεύτρια. Οπότε δεν τέθηκε θέμα! Ειδοποίησα και εγώ και το σχολείο. Ήμουν σε άθλια κατάσταση, δεν ήταν βιώσιμο. Έπρεπε να ακολουθήσω και συγκεκριμένη διατροφή. Ήρθε ο πατέρας μου και με πήρε και γύρισα στην Ελλάδα. Είχα και όλο αυτό με τον αφορισμό, ήταν δύσκολο! Δεν με δεχόταν κανένα σχολείο, με δέχθηκε τελικά το παλιό μου σχολείο. Ήταν βουνό τα πρακτικά. Εσωτερικά το δικό μου βουνό ήταν ότι εγκατέλειπα το όνειρο της ζωής μου. Το εξέλαβα σαν ήττα! Όταν γύρισα μου έγιναν προτάσεις να χορέψω στην Λυρική αλλά ήξερα ότι άπαξ και έγινε αυτό το πισωγύρισμα, οι γέφυρες είχαν πια καεί».
«Αυτό το κοριτσάκι το βιάζουν και το πετάνε στο ποτάμι;»
«Διάβασε η μαμά μου μια αγγελία που έψαχναν ένα κορίτσι με γνώσεις χορού που να μοιάζει με ελάφι. Η μαμά μου έστειλε φωτογραφίες δικές μου! Είδε τις φωτογραφίες, ήταν μια σκληρή οντισιόν. Πήγα και ήρθα από τη Γερμανία πέντε φορές. Είχε κάτι πολύ συγκεκριμένο στο μυαλό του ο Αγγελόπουλος. Έψαχνα έξι μήνες και δεν έβρισκε αυτό που ήθελε. Όταν ενδιαφέρθηκε, ήθελε μια περισσότερη επαφή για να δει αν έχει μια άλλη αίσθηση γιατί ένα παιδί είναι ερασιτέχνης. Ήθελε να δει αν είχα αντίληψη, αν γράφω καλά. Στην τελευταία ακρόαση ήμασταν στο γραφείο του και λέει “θέλω να πεις πατέρα και όταν θα έχεις την απαραίτητη συγκίνηση να πατήσεις το μαγνητοφωνάκι”. Και μια βδομάδα μετά με πήραν τηλέφωνο ότι θα ήμουν εγώ αυτή που ήθελαν!
Ήμουν η μικρή και με είχαν όλοι στα ώπα ώπα. Βέβαια ο Αγγελόπουλος ήταν συνηθισμένος να δουλεύει με παιδιά. Δεν περίμενε κανείς αυτό που συνέβη στο επίπεδο που συνέβη με τον αφορισμό. Ξεκίνησαν αμέσως τα προβλήματα από όταν στηνόταν το σκηνικό. Ο Αγγελόπουλος ήταν η τέταρτη ταινία που έκανε τότε στην περιοχή αλλά είναι μια πόλη που είναι κοντά στη σύνορα. Όλη η ρητορική εναντίον της ταινίας από τον Μητροπολίτη της περιοχής ήταν ότι η ταινία ήταν ανθελληνική και αντιχριστιανική. Οι άνθρωποι είχαν συνηθίσει να ζουν ειρηνικά μεταξύ τους. Υποτίθεται διέρρευσε το σενάριο και προσπάθησε να απαγορεύσει την ταινία. Χαρακτηρίστηκε ανθελληνική γιατί μιλούσε για την κατάργηση των συνόρων. Αυτό τότε δεν έπιασε τον παλμό του κόσμου, δεν τον έπεισε. Και ποιο ήταν το επόμενο βήμα; Ότι η ταινία είναι πορνογραφική που “ερεθίζει” τον μέσο νοικοκύρη και όλο αυτό στηρίχθηκε ότι εκπορνεύεται ένα 14χρονο κορίτσι. Όλο το κομμάτι του αφορισμού έπεσε σε εμένα. Ότι επί της ουσίας υπάρχει ένα ανήλικο που εκπορνεύεται!
Είχε δημιουργηθεί κατά μήκος του ποταμού στην Φλώρινα ένα ολόκληρο σκηνικό. Δεν μπορούσαμε να γυρίσουμε ήχο γιατί πετροβολούσαν το σκηνικό, οι καμπάνες χτυπούσαν πένθιμες. Και εγώ φυσικά έχω δεχθεί φοβερές επιθέσεις. Έκανα μια φωτογράφιση, κάποια στιγμή μία που με άγγιξαν και μια που με έσουρναν από τα μαλλιά για να με πνίξουν στο ποτάμι κάποιοι “πιστοί”. Μια άλλη φορά είχε πάει η μαμά στον κλειδαρά και της λένε “Αυτό το κοριτσάκι το βιάζουν και το πετάνε στο ποτάμι;” και η μάνα μου γουρλώνει το μάτι. Αυτό μπορεί να ακούγεται φολκλόρ αλλά εκείνη την εποχή ήταν πολύ δύσκολο για ένα παιδί. Δεν φοβήθηκα ακριβώς! Είχα μεγάλη πίστη σε αυτό που πήγαινα να κάνω. Είχα αναπτύξει μια σχέση λατρείας με τον Αγγελόπουλο, είχα τους γονείς μου μαζί. Δεν πίστευα ότι ο άνθρωπος που συνδιαλέγομαι και μου εξηγεί με ήρεμο τρόπο τι θα κάνω στην ταινία ότι θα έβγαζε ένα παιδί να το εκπορνεύσει. Ήρθα πρώτη φορά σε επαφή με το τι σημαίνει να είσαι φανατισμένος!».