Κονιόρδου: «Η Επίδαυρος είναι ένα μοναδικό θέατρο, πάντα έχω μια λαχτάρα και μια ευχάριστη προσμονή»
Η κορυφαία Ελληνίδα τραγωδός Λυδία Κονιόρδου πρωταγωνιστεί αυτό το καλοκαίρι στις «Ικέτιδες» του Αισχύλου.
Οι «Ικέτιδες» θα είναι η τελευταία παράσταση που θα παρουσιαστεί στο αργολικό θέατρο στις 23 και 24 Αυγούστου, στο πλαίσιο της μεγάλης περιοδείας ανά την Ελλάδα.
Λυδία Κονιόρδου: Η Ρωσίδα γιαγιά, ο ρόλος στη Γη της Ελιάς & η επικείμενη συνεργασία με τη Σάττι
«Η Επίδαυρος είναι ένα μοναδικό θέατρο και πάντα έχω μια λαχτάρα και μια ευχάριστη προσμονή. Είναι για μένα ένας πολύ οικείος χώρος, που βέβαια αυτήν την οικειότητα την έχω χτίσει βήμα βήμα, γιατί στην πρώτη μου εμπειρία είχα μεγάλο τρόμο. Η πρώτη μου φορά ήταν στα 24 μου χρόνια στον ρόλο της Αντιγόνης, στις “Φοίνισσες”, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Ηταν μια πολύ δύσκολη εμπειρία για εμένα. Επειδή ήμουν δεύτερη διανομή, δεν είχα την απαραίτητη προετοιμασία για να παίξω αυτόν τον ρόλο. Και μπήκα στην ορχήστρα της Επιδαύρου απροετοίμαστη. Παραλίγο να εγκαταλείψω το θέατρο. Ύστερα από αυτήν την τραυματική εμπειρία έφυγα από το Εθνικό Θέατρο και πήγα στον Κάρολο Κουν. Εκεί, με την καθοδήγησή του, μπόρεσα σιγά σιγά να διώξω αυτόν τον φόβο και να αφεθώ ταπεινά στον χώρο του θεάτρου, ώστε να ταξιδέψω σε κόσμους που δεν είχα φανταστεί. Ευτυχώς με δέχτηκε ο Κουν στο Θέατρο Τέχνης, όπου έμεινα για 9 χρόνια. Έτσι κατάφερα να έρθω σε ειρήνη με το θέατρο», αναφέρει.
Η σπουδαία ηθοποιός, αναφορικά με τους ακραίους πειραματισμούς που κάποιοι σκηνοθέτες, Έλληνες και ξένοι, επιχειρούν κατά καιρούς πάνω στο αρχαίο δράμα, έχει τη δική της άποψη.
«Πρέπει να διακρίνουμε ανάμεσα στις παραστάσεις ποιοι φέρνουν μια φρέσκια ανάγνωση σε αυτά τα έργα και ποιοι αγνοούν επιδεικτικά ένα έργο και το χρησιμοποιούν απλώς για να κάνουν τα δικά τους ευρήματα. Τότε το θέατρο εκδικείται και πολύ δίκαια ο κόσμος εξανίσταται. Όταν όμως υπάρχει μια τίμια προσέγγιση μιας έρευνας πάνω στο αρχαίο δράμα, που καμιά φορά μπορεί ένας σκηνοθέτης να χρησιμοποιεί νέους τρόπους που δεν τους έχει συνηθίσει το κοινό, τότε το κοινό που αντιδρά και σε αυτά είναι άδικο. Γιατί στο αρχαίο δράμα δεν υπάρχει μια συνταγή πώς θα παιχτεί. Ακόμα και οι πιο κλασικές παραστάσεις αρχαίου δράματος είναι πειραματικές».
Απογευματινή
Η ανατριχιαστική εξομολόγηση της Κονιόρδου: Επί 3 χρόνια δεν έζησα. Κάθε βράδυ έκανα τον σταυρό μου
Λυδία Κονιόρδου: Ο πρωταθλητισμός, ο ρόλος που αρνήθηκε και ο γάμος με γνωστό μουσικό
Λυδία Κονιόρδου: Οι σπάνιες φωτογραφίες, τα spoiler και η επιτυχημένη σειρά που αρνήθηκε να παίξει