Ναδίνα Τζιάτζιου: Το άδικο με τους κλασικούς καλλιτέχνες είναι ότι οι αμοιβές είναι πολύ χαμηλές
Τα τελευταία χρόνια σε συνεργασία με τον τενόρο Θάνο Ζήση, δημιούργησε το μοντέρνο οπερατικό σχήμα Operatical, του οποίου υπογράφει τις μουσικές συνθέσεις, αποσπώντας τόσο από τον εγχώριο όσο και από τον διεθνή τύπο τις καλύτερες κριτικές. Ο λόγος για την Ναδίνα Τζιάτζιου.
Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με την κλασική μουσική;
Στα 12 πέρασα στο μουσικό σχολείο Ιωαννίνων κατόπιν εξετάσεων και από εκεί και πέρα άρχισα να ασχολούμαι με την κλασική μουσική. Τα ακούσματα μου από την παιδική μου ηλικία σίγουρα δεν ήταν κλασικά, γιατί η οικογένεια μου άκουγε ναι μεν ποιοτική μουσική, αλλά όχι κλασική. Ο μπαμπάς μου ήταν μουσικός στο έντεχνο ρεπερτόριο. Προσωπικά άκουγα περισσότερο κινηματογραφική μουσική.
Οι γονείς σου ήταν θετικοί στο να ασχοληθείς με τη μουσική;
Οι γονείς μου με παρότρυναν να πάω σε μουσικό σχολείο, όπου κάποιοι καθηγητές μου διέκριναν τις ικανότητές μου και κάπως έτσι όλα ξεκίνησαν.
Στην Ελλάδα δίνονται ουσιαστικές ευκαιρίες σε νέους καλλιτέχνες που εκπροσωπούν αυτού του είδους τη μουσική;
Σε σχέση με άλλες χώρες είμαστε αρκετά πίσω. Βέβαια, συγκριτικά με παλαιότερα τα πράγματα είναι βελτιωμένα. Υπάρχουν πολύ περισσότερες ευκαιρίες για τους νέους καλλιτέχνες καθώς έχουν ανοίξει περισσότεροι φορείς. Πρέπει να αναφέρω πως το άδικο στην όλη υπόθεση με τους κλασικούς καλλιτέχνες είναι ότι οι αμοιβές είναι πολύ χαμηλές. Δύσκολα μπορεί να βιοποριστεί κανείς από την κλασική μουσική γιατί δεν έχει και τόση ζήτηση σε σχέση μετ’ άλλα είδη. Όταν κάνεις μία συναυλία οι αμοιβές μπορεί να είναι καλύτερες από έναν έντεχνο τραγουδιστή που δεν έχει δισκογραφία, αλλά το είδος μας δεν έχει τόση ζήτηση. Επίσης δεν πληρώνεσαι στις πρόβες που μπορεί να κρατήσουν δυο, τρεις μήνες, ενώ πρόκειται να κάνεις για παράδειγμα μόνο τέσσερις παραστάσεις.
Πηγή Λοιπόν