Ο Γιώργος Λιάγκας σχολιάζει την κρίση στα media και τα φετινά τηλεοπτικά δεδομένα
Ο Γιώργος Λιάγκας έγραψε για τα φετινά τηλεοπτικά δεδομένα, την κρίση στα media και τις αλλαγές.
«ΚΑΙ ΕΚΕΙ που όλοι αναρωτιούνται αν η κρίση έχει πιάσει πάτο και πότε θα αρχίσει να αχνοφέγγει ένα κάποιο φως στην άκρη του τούνελ, έρχεται μια αγορά -αυτή της τηλεόρασης- και δίνει τα πρώτα δείγματα ανάκαμψης. Σαν να αρχίζει σιγά σιγά να ξυπνάει απ' τον λήθαργο, να επιδεικνύει αντανακλαστικά ενός ζώντος οργανισμού που συνέρχεται δειλά δειλά από το κώμα.
Η ΚΡΙΣΗ χτύπησε καίρια τα media. Η διαφήμιση συρρικνώθηκε δραματικά και τα -απίστευτα πολλά για μια τόσο μικρή χώρα- Μέσα δεν άντεξαν. Κάποτε η προοπτική μιας δουλειάς στην τηλεόραση φάνταζε ειδυλλιακή. Μάλλον γιατί οι περισσότεροι ονειρεύονταν να γίνουν ένας Χατζηνικολάου της ενημέρωσης ή μία Μενεγάκη της ψυχαγωγίας. Τα πράγματα όμως άλλαξαν. Θα μου πεις «φούσκα ήταν κι αυτό και έσκασε». Και δεν θα 'χεις και άδικο, αν αναλογιστούμε τα υπέρογκα ποσά που καταβάλλονταν αδικαιολογήτως είτε υπό τη μορφή συμβολαίων είτε ως χρηματοδότηση παραγωγών. Αλλά από αυτό μέχρι το να μένουν άνεργοι χιλιάδες χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι, που πλήρωσαν τις υπερφίαλες επιλογές των ιθυνόντων, μεσολαβεί ένα χάος.
ΤΟ ΘΕΜΑ είναι ότι φέτος κάτι αλλάζει. Ηδη απ' το καλοκαίρι υπάρχει μια αίσθηση ξαφνικής κινητικότητας σ' ένα διασωληνωμένο τηλεοπτικό περιβάλλον. Τουλάχιστον δύο κανάλια θα έχουν πρωινή ψυχαγωγική ζώνη. Τουλάχιστον τρία κανάλια θα έχουν ενημερωτική πρωινή ζώνη. Σημαντικοί άνθρωποι που έλαμπαν διά της απουσίας τους επιστρέφουν και πάλι στην οθόνη. Κανάλια επανασχεδιάζουν προγράμματα και λογικές, μιλάμε για τις περισσότερες μεταγραφές των τελευταίων ετών, νέα project στην ψυχαγωγία, ενώ η ακριβή μυθοπλασία μοιάζει να βρίσκει δειλά δειλά και πάλι τη θέση που της αρμόζει.
ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ επανεπενδύουν πια με σύνεση και ορθολογισμό, έτσι όπως θα έπρεπε να έκαναν από πάντα. Αν κινηθεί και λίγο η διαφήμιση, που κάπως έτσι δείχνει, τα πράγματα θα πάρουν τον δρόμο τους - ακόμα κι αν δεν είναι στρωμένος με ρόδα. Η πληθώρα προγραμμάτων αυξάνει τον συναγωνισμό, γεννά θέσεις εργασίας, δίνει επιλογές στο τηλεοπτικό κοινό. Και όπως πάντα έλεγα, είναι προτιμότερο να έχεις ένα καλό μαγαζί μαζί με άλλους σ' ένα ζωντανό εμπορικό κέντρο, απ' το να είσαι μόνος σου στη γωνία ενός κοιμητηρίου...» έγραψε στο editorial του ο Γιώργος Λιάγκας .