Κινεζική χρηματοδότηση 5 δισ. δολ. στους έλληνες εφοπλιστές
Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης, ενόψει του ταξιδιού του στην Κίνα.
Στην ατζέντα της επίσκεψης του κ. Διαμαντίδη στην Κίνα περιλαμβάνεται η υλοποίηση προγράμματος χρηματοδότησης ύψους 5 δισ. δολάρια από μεγάλες κινεζικές τράπεζες προς έλληνες πλοιοκτήτες, προκειμένου να κατασκευάσουν πλοία σε ναυπηγεία της χώρας. Παράλληλα, ο κ. Διαμαντίδης θα έχει επαφές τόσο με τον πρόεδρο της Cosco όσο και με τον κινεζικό νηογνώμονα.
Κληθείς να σχολιάσει την πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών, ο υπουργός υποστήριξε ότι η διατήρηση του μέτρου δεν είναι ευχάριστη, ωστόσο υπάρχει μια σειρά αιτημάτων που δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Υπογράμμισε εξάλλου ότι υπάρχει συνεχής διάλογος με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Επίσης, προανήγγειλε ότι το υπουργείο σχεδιάζει μέτρα για την αντιμετώπιση της υψηλής ανεργίας που παρατηρείται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.
Για το θέμα της σημαίας στα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας Κυπριακών συμφερόντων Louis, ο υπουργός τόνισε ότι χθες είχε μία συνάντηση με εκπρόσωπο της εταιρείας και με την ΠΝΟ, προσπαθώντας να βρεθεί μία λύση όχι μόνο να μην υποσταλεί η σημαία στα δύο πλοία της εταιρείας αλλά ο κυπριακός όμιλος να φέρει και άλλα πλοία.
Σε ερώτηση ποιες εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον έως σήμερα για υπογραφή της σύμβασης για την κρουαζιέρα ο υπουργός δήλωσε ότι ήδη μία εταιρεία έχει καταθέσει πρόταση, ενώ τόνισε ότι τον άλλο μήνα θα γίνει η έκθεση κρουαζιέρας στο Μαϊάμι όπου εκεί έχει κλεισθεί ραντεβού με τους προέδρους όλων των μεγάλων εταιρειών και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον κάποιες εταιρείες.
Ο κ.Διαμαντίδης αναφερόμενος στη σύμβαση για την κρουαζιέρα τόνισε ότι δεν έχει καμία σχέση με το νόμο Κεφαλογιάννη και τόνισε ότι η απόφαση που υπέγραψε ο ίδιος αφορά το τέλος. «Αν ένα κρουαζιερόπλοιο πάρει στο 1% της οργανικής του σύνθεσης δέκα ναυτικούς Έλληνες θα έχει μείωση στο τέλος. Άλλο πράγμα ο νόμος Κεφαλογιάννη το 2005 ο οποίος δεν προέβλεπε εγκριτικές πράξεις και άλλο πράγμα ο νόμος περί καμποτάζ», πρόσθεσε ο υπουργός.
Σχετικά με την κίνηση της NEL να προχωρήσει σε συμφωνία με τουρκική εταιρεία, τόνισε ότι η κάθε ιδιωτική εταιρεία είναι ελεύθερη να διαπραγματεύεται με όποιον άλλον επενδυτή νομίζει ότι θα τη βοηθήσει στην πολιτική που θα ακολουθήσει ως εταιρεία.
Ο υπουργός πρόσθεσε επίσης ότι το νομοσχέδιο για Αττικό λιμενικό σύστημα θα είναι έτοιμο και μέσα στο Μάρτιο θα κατατεθεί στη βουλή. Επανέλαβε για άλλη μία φορά ότι ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών θα παραμείνει στο δημόσιο.
Ο κ. Διαμαντίδης ανέφερε επίσης ότι το υπουργείο δεν πρόκειται να αποδυναμωθεί από λιμενικούς και αν κάποιοι που έχουν ουσιαστικά προσόντα φύγουν, θα αναπληρωθούν από το πολιτικό προσωπικό.
Σχολιάζοντας το θέμα της παραίτησης που ζήτησε από το Γενικό Γραμματέα Λιμένων Γ.Βλάχο, επανέλαβε ότι δεν υπήρχε καλή συνεργασία μεταξύ τους. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο του ζήτησα την παραίτηση, την οποία δεν την υπέβαλλε και αναγκάστηκα εγώ να υπογράψω διάταγμα και να το στείλω στον πρωθυπουργό», δήλωσε ο Γιάννης Διαμαντίδης.