Παπαφλέσσας: Ο εμβληματικός ρόλος που μας έκανε να δούμε τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ αλλιώς!
25η Μαρτίου σήμερα και μια από τις ταινίες που παραδοσιακά λαχταρά να δει το τηλεοπτικό κοινό δεν είναι άλλη από τον «Παπαφλέσσα» με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στον πιο εμβληματικό ρόλο της καριέρας του.
Ένας ρόλος που τον έφερε σε μια άλλη πραγματικότητα του καλού ελληνικού κινηματογράφου και ένας ρόλος που τον έβγαλε από την «πεπατημένη» της κινηματογραφικής του πορείας. Λατρεύτηκε τόσο που σύμφωνα με τα κείμενα της εποχής, στα μέρη οπού γυρίστηκε τα κοριτσόπουλα, κρέμονταν από παράθυρα και αυλές ώστε να τον δουν και να τον καμαρώσουν.
Από τους ήρωες του ’21, που πρωταγωνίστησαν στις επικές ταινίες της εποχής, ήταν ο Παπαφλέσσας. Η αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του Αγώνα, με την ασυνήθιστη και πολλές φορές ακραία -κατά τους ιστορικούς- συμπεριφορά, που αγάπησε τις γυναίκες, το ποτό και περισσότερο όλων την πατρίδα, δεν γινόταν να μην έχει μία ολόκληρη ταινία αφιερωμένη σε αυτόν.
Και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ήταν ιδανικός. «Σφράγισε» το ρόλο με το άπλετο υποκριτικό του ταλέντο. «Η καλύτερη στιγμή της καριέρας του» είχαν πει οι κριτικοί της εποχής εκείνης
Η ταινία απέσπασε τις καλύτερες κριτικές το 1971 στο 12ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και πήρε τα βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Αρτιότερης Παραγωγής και δόθηκε Τιμητική διάκριση στον σκηνογράφο και ενδυματολόγο Διονύση Φωτόπουλο, ενώ η ταινία χαρακτηρίστηκε ως "η καλύτερη στιγμή" στην καριέρα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Δεν έλειψαν, όμως, και τα παρατράγουδα, αφού ομάδα του περίφημου "εξώστη" από το κοινό του Φεστιβάλ υποδέχτηκε την ταινία με γιουχαΐσματα και κοροϊδίες. Σε συνέντευξή του στην Απογευματινή και στον Δημήτρη Λυμπερόπουλο, ο Παπαμιχαήλ είχε πει:
«Μίσησα την οργανωμένη οχλαγωγία του Φεστιβάλ. Εκείνων που μετέτρεψαν την αίθουσα σε εξέδρα γηπέδου. Ντροπή τους τέτοια ασέβεια. [...] Δεν σεβάστηκαν τίποτε. Εξεπλάγην. Επρόκειτο για ένα φαιδρό συρφετό αγέλης, φανατικών της εξέδρας. Καφενόβιους. Ήρθαν με σκοπό να μετατρέψουν το Φεστιβάλ σε εμποροπανήγυρη. Για αυτό είναι προτιμότερο να καταργηθεί».
Η ταινία κόστισε 12.000.000 δραχμές και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες υπερπαραγωγές του ελληνικού κινηματογράφου προσεγγίζοντας αντίστοιχες αμερικανικές. Για τις ανάγκες των γυρισμάτων, όπως αναφέρει η Κάτια Δανδουλάκη, χρησιμοποιήθηκαν ως κομπάρσοι και πολλοί στρατεύσιμοι που υπηρετούσαν εκείνη την εποχή τη θητεία τους.
Στη διάρκεια της σεζόν 1971-1972, ο Παπαφλέσσας έκοψε 297.817 εισιτήρια και κατατάχθηκε στη 10η θέση ανάμεσα σε 90 ταινίες της ίδιας σεζόν.