Όσκαρ Καλύτερης ταινίας: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει; Οι υποψήφιες ταινίες και τα φαβορί
Όσκαρ 2023: Δέκα ταινίες είναι φέτος υποψήφιες για το κορυφαίο όλων των αγαλματίδιων, το Oscar καλύτερης ταινίας.
Ας τις δούμε μία προς μία:
"All Quiet on the Western Front" - Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
"Avatar: The Way of Water"
"The Banshees of Inisherin" - Τα Πνεύματα του Ινισέριν
"Elvis" - Έλβις
"Everything Everywhere All at Once" - Τα Πάντα Όλα
"The Fabelmans"
"Tár"
"Top Gun: Maverick"
"Triangle of Sadness" - Το Τρίγωνο της Θλίψης
"Women Talking" - Γυναικείες Κουβέντες
Ποιες όμως από τις παραπάνω είναι επικρατέστερες για να κατακτήσουν το πολυπόθητο αγαλματίδιο;
Το «Everything Everywhere All At Once» - Τα πάντα όλα, μια περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, κέρδισε 11 υποψηφιότητες. Ακολουθούν το "All Quiet on the Western Front", ένα έπος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και το "The Banshees of Inisherin", μια σκοτεινή κωμική ματιά στη φιλία που εκτυλίσσεται με φόντο τον ιρλανδικό εμφύλιο πόλεμο που και τα δύο «σκόραραν» εννέα υποψηφιότητες.
Και οι τρεις ταινίες θα διεκδικήσουν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ στην ίδια κατηγορία κονταροχτυπιούνται και ταινίες που έχουν εμπορικά κάνει τεράστια επιτυχία. Ανάμεσά τους δύο ταινίες με τις υψηλότερες εισπράξεις της χρονιάς, το «Avatar: The Way of Water» και το "Top Gun: Maverick", μαζί με το "Elvis", μια μουσική βιογραφική ταινία που κατέκτησε το κοινό το περασμένο καλοκαίρι. Την κατηγορία συμπληρώνουν το ημι-αυτοβιογραφικό "The Fabelmans" του Steven Spielberg, η ταινία «Tár», ένα δράμα που περιστρέφεται γύρω από μία στρυφνή μαέστρο, το «Women Talking»- Γυναικείες Κουβέντες, που αναφέρεται στους κατοίκους μιας καταπιεστικής θρησκευτικής κοινότητας αλλά και το «Triangle of Sadness» - Το Τρίγωνο της Θλίψης, μια ιστορία που εκτυλίσσεται εν μέρει σε ένα mega-yacht.
Η ταινία «Triangle of Sadness», μια από τις πιο διχαστικές ταινίες της χρονιάς, εξασφάλισε υποψηφιότητες για το σενάριο και για τη σκηνοθεσία του Ruben Östlund, του Σουηδού σκηνοθέτη που λατρεύει τη σάτιρα. Θα αντιμετωπίσει για το βραβείο σκηνοθεσίας τους Spielberg, Todd Field (“Tár”), Martin McDonagh (“The Banshees of Inisherin”) και το σκηνοθετικό δίδυμο των Daniel Kwan και Daniel Scheinert (“Everything Everywhere All At Once”).
Είναι μια κατηγορία όπου κυριαρχούν φέτος αποκλειστικά άνδρες. Οι δύο τελευταίοι νικητές της συγκεκριμένης κατηγορίας, η Τζέιν Κάμπιον ("The Power of the Dog") και η Κλόε Ζάο ("Nomadland"), ήταν γυναίκες και υπήρχαν κάποιες ελπίδες ότι η Sarah Polley του "Women Talking" θα μπορούσε να κερδίσει την υποψηφιότητα για καλύτερη σκηνοθεσία φέτος, όμως αυτό δεν συνέβη.
Πάντως, σε όλους αρέσουν οι άγνωστες ιστορίες που κουβαλούν οι πρωταγωνιστές των Όσκαρ και η φετινή σεζόν περιλαμβάνει αρκετές από αυτές. Ο Ke Huy Quan, ένα πρώην παιδί-θαύμα του Χόλιγουντ, ο οποίος έγινε γνωστός για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο "Indiana Jones and the Temple of Doom", κέρδισε υποψηφιότητα για το βραβείο Β’ Αντρικού Ρόλου στο "Everything Everywhere All At Once". Πριν από μερικά χρόνια, ο Quan είχε εγκαταλείψει την υποκριτική, πεπεισμένος ότι η καριέρα του μπροστά στην κάμερα είχε τελειώσει. Υπάρχει επίσης ο Μπρένταν Φρέιζερ, ένας πρώην σταρ της δράσης του οποίου η καριέρα εκτροχιάστηκε από προβλήματα υγείας και προσωπικές μάχες που έδινε, αλλά που έχει ξαναεμφανιστεί ως ένας πολύ έμπειρος ηθοποιός χαρακτήρων με μια μεταμορφωτική στροφή ως ένας νοσηρά παχύσαρκος άνδρας στο «The Whale». Φέτος, διεκδικεί επάξια το Όσκαρ Α’ Ανδρικού ρόλου.