Νίκος Πορτοκάλογλου: Αναπολεί τα παιδικά του χρόνια & θυμάται άγνωστες πτυχές της ζωής του (photos)
Ο τραγουδοποιός Νίκος Πορτοκάλογλου δεν αναφέρεται συχνά σε προσωπικές του πτυχές, όμως τώρα έκανε την εξαίρεση.
Περιέγραψε λοιπόν τον μικρό Νίκο και αναφέρθηκε στη μουσική και στο ποια ήταν η θέση της στην εφηβεία του, ενώ δεν παρέλειψε να μιλήσει για την πίεση που άσκησε στον πατέρα του. Ακόμη, σχολίασε τις οικονομικές απολαβές των μουσικών από τα ηλεκτρονικά μέσα διάδοσης της μουσικής και τις συνέκρινε με εκείνες των δίσκων.
Πώς θα περιγράφατε τον εαυτό σας ως πιτσιρικά;
«Εσωστρεφής μεν, παιχνιδιάρης και ονειροπόλος δε».
Η μουσική ήταν αναπόσπαστο κομμάτι από τα εφηβικά σας χρόνια;
«Πρέπει να ήμουν εκεί, γύρω στα 12, όταν ο αδελφός μου, τέσσερα χρόνια μεγαλύτερος, έφερε τους πρώτους "αλλιώτικους" δίσκους στο σπίτι. Beatles, Dylan, Hendrix, Σαββόπουλο. Δεν ήταν απλά έκπληξη, ενθουσιασμός ή κάτι παρόμοιο. Έχετε δει τη "Νάρνια"; Που τα παιδιά ανοίγουν την ντουλάπα και από μια μυστική πύλη βγαίνουν σε έναν άλλο, παραμυθένιο κόσμο; Από τότε που μου συνέβη αυτό το θαύμα, δεν μπορούσα να φανταστώ την υπόλοιπη ζωή μου μακριά από τη μουσική. Πολιόρκησα μέχρι τελικής πτώσεως τον καημένο τον πατέρα μου να μου φέρει από τον Βόλο μια κιθάρα, που είχε αφήσει εκεί από τα νιάτα του. Με αυτήν την παλιά κιθάρα άρχισαν όλα...».
Γιατί στη χώρα μας το σχολείο και η μουσική δεν συναντιούνται παρά μόνο στα μουσικά σχολεία;
«Δεν λέτε καλά που υπάρχουν και τα μουσικά σχολεία; Ξεκίνησαν σαν ένα πρωτοποριακό και παράτολμο πείραμα και κατέληξαν ένας πανελλήνιος θεσμός με περίπου 50 σχολεία σε όλη τη χώρα. Για μένα είναι τεράστια υπόθεση. Είναι δημόσια σχολεία και δίνουν ένα υψηλό επίπεδο μουσικής μόρφωσης σε όλα τα παιδιά που έχουν τέτοιες ανησυχίες και αναζητήσεις. Όσο για τα υπόλοιπα σχολεία, είναι τόσο πολλά και τόσο στοιχειώδη και αυτονόητα αυτά που πρέπει να γίνουν, που η μουσική μόρφωση νομίζω ότι είναι το τελευταίο.
Εξακολουθούμε, ας πούμε, να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που τα παιδιά μας πρέπει να υποστούν το μαρτύριο του φροντιστηρίου. Που τα εκπαιδεύουμε ακόμα στην παπαγαλία και όχι στην κριτική σκέψη και πολλά πολλά ακόμη, δυστυχώς».
Έχετε ζήσει και τις τρεις περιόδους της διαδοσίας της μουσικής:
του βινυλίου, του CD και του διαδικτύου. Ποια θα επιλέγατε;
«Η διαφορά των δύο πρώτων περιόδων από την τρίτη -του διαδικτύου- είναι πως η μουσική κατάντησε το μόνο αγαθό που διατίθεται δωρεάν ή σχεδόν δωρεάν, γιατί οι απολαβές από iTunes, Υoutube κ.λπ. είναι αστείες. Για τους μουσικούς όλου του κόσμου αυτό είναι μια οικονομική καταστροφή, όπως καταλαβαίνετε. Παρ' όλα αυτά, η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ. Όσο υπάρχουν συνθέτες, στιχουργοί, τραγουδιστές και μουσικοί που έχουν νέα πράγματα να πουν και ακροατές που έχουν ανάγκη να τα ακούσουν, ο έρωτας αυτός θα κρατάει για πάντα», είπε στον Τηλεθεατή.