Κορονοϊός: Το πλήγμα που δέχτηκε το θέατρο λόγω του ιού και οι απόψεις σημαντικών Ελλήνων ηθοποιών!
Showbiz

Κορονοϊός: Το πλήγμα που δέχτηκε το θέατρο λόγω του ιού και οι απόψεις σημαντικών Ελλήνων ηθοποιών!

Μεγάλο πλήγμα δέχεται ο κλάδος του θεάτρου, ο οποίος, εξαιτίας τπς πανδημίας του κορονοϊού, αναγκάστηκε για πρώτη φορά να κατεβάσει ρολά περίπου έναν μήνα πριν από τη λήξη της σεζόν.

Θιασάρχες προβληματίζονται, ενώ προσωπικό και ηθοποιοί αδπμονουν για την όσο το δυνατόν συντομότερη λήξη του «πολέμου», ανησυχώντας ταυτόχρονα για το μέλλον τους.
Την ίδια ώρα, ο καλλιτεχνικός κόσμος χαιρετίζει την απόφαση της κυβέρνησης τόσο να κλείσει θέατρα, κινηματογράφους και άλλους πολιτιστικούς χώρους όσο και να απαγορεύσει την κυκλοφορία.
Παρά το πρώτο σοκ και την αμηχανία που υπήρξε, οι περισσότεροι κάνουν λόγο για αναγκαία μέτρα...


«Σωστά έκλεισαν τα θέατρα, γιατί υπάρχει μεγάλη επικινδυνότητα, μεγάλη εξάπλωση του ιού και είναι άγνωστο τι έπεται. Κι εμείς ανησυχούσαμε πολύ, γιατί στο θέατρο ερχόταν κόσμος που έβηχε από κάτω. Επίσης, εμείς οι ηθοποιοί αγγιζόμαστε πολύ στη δουλειά μας. Αγκαλιαζόμαστε, φιλιόμαστε και γενικά ακουμπιόμαστε πάνω στη σκηνή. Τις τελευταίες ημέρες ήμασταν όλοι παγωμένοι», δήλωσε στο «S» ο Νίκος Ψαρράς, που πρωταγωνιστούσε στον «Άμλετ» του Σαίξπηρ, στο «Αμφιθέατρο», στην Πλάκα.
Ο ηθοποιός, που περνά την καραντίνα με την οικογένειά του, εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί σύντομα το φάρμακο για τους ήδη νο-σούντες, ενώ αποκάλυψε πως την τελευταία εβδομάδα της παράστασης καταγράφηκε πτώση περίπου στο ένα τρίτο.
«Όταν δεν ξέρουμε τι έπεται, χρειάζεται να μαζευτούμε. Κανείς δεν θέλει να γίνουμε Ιταλία», τόνισε. Αν όλα πάνε καλά, το καλοκαίρι αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη με το Εθνικό Θέατρο.
Η ηθοποιός και ιδιοκτήτρια του θεάτρου «ΕΚ- ΣΤΑΝ», Ελένη Παπαχριστοπούλου, σε επικοινωνία με την εφημερίδα είπε πως το πιο επικίνδυνο είναι να ενισχυθεί και ως άλλοθι η έλλειψη αναγκαιότητας του «πηγαίνω στο θέατρο».
«Είχε αρχίσει αυτό με την οικονομική κρίση (και όχι μόνο) κατά την περίοδο των μνημονίων. Οι μικρές επιχειρήσεις, που στηρίζονται στα δικά τους μέσα, δεν μπορούν να αντέξουν πάνω από δύο μήνες».


Από την πλευρά της, η Βάσια Παναγοπούλου, ηθοποιός και ιδιοκτήτρια του πολυχώρου «Χυτήριο», πιστεύει πως το θέατρο θα αντέξει, όπως γινόταν σε κάθε δύσκολη στιγμή.
«Δυστυχώς, τα θέατρα ήταν από τα πρώτα που έκλεισαν, αλλά αυτό καλώς έγινε, γιατί έχουμε να παλέψουμε με έναν δύσκολο εχθρό. Πρέπει πραγματικά να μείνουμε στο σπίτι μας και να περιμένουμε να περάσει αυτή η μπόρα.
Το μήνυμα είναι αυτό. Το θέατρο έχει αντέξει και άλλες φορές σε πάρα πολύ δύσκολες περιπτώσεις. Έχει επιβιώσει από πολέμους. Αλλά και αυτό που μας συμβαίνει τώρα πόλεμος είναι. Εμείς με όση δύναμη και κουράγιο μάς έχουν απομείνει ετοιμαζόμαστε για τις παραστάσεις του καλοκαιριού».


Με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζει την κατάσταση και η ηθοποιός Μπέσυ Μάλφα.
«Ήταν αναγκαιότητα να κλείσουν τα θέατρα. Και αυτό είναι μια κατάσταση που πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με ωριμότητα, υπευθυνότητα και αγάπη προς όλους. Εννοείται πως μένω στο σπίτι και για μένα είναι μια ευκαιρία να δω την οικογένειά μου», είπε.
Από την πλευρά του, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης ισχυρίζεται πως τα θέατρα θα έπρεπε να έχουν κλείσει καιρό πριν, καθώς είναι ευθύνη όλων μας η προστασία τπς δημόσιας υγείας.
«Όταν κλείνει μια επιχείρηση, σίγουρα έχει αντίκτυπο στην οικονομία, αλλά, από την άλλη, αυτό το μέτρο ήταν ένα αναπόφευκτο κακό. Δεν γίνεται εμείς οι ηθοποιοί να παριστάνουμε ότι δεν μας αφορά το πρόβλημα. Πολύ σωστά έκλεισαν τα θέατρα και νομίζω ότι θα έπρεπε να έχουν κλείσει πριν από καιρό. Δεν θα ξανανθίζουν φέτος επ' ουδενί, γιατί ο κόσμος θα φοβάται να μπει σε κλειστούς χώρους με πολλά άτομα. Σαφέστατα θα υποστούν πλήγμα, αλλά θα ξαναβρούν τον βηματισμό τους, γιατί το θέατρο έχει αποδείξει πως είναι “αντιβίωση”, στοχεύει στον ψυχισμό του θεατή. Και μην ξεχνάμε πως έχει “αναζωπυρωθεί” και έπειτα από πόλεμο, προσφέροντας αυτό που προσφέρει πάντα: ανακούφιση. Όσο μεγάλο και να είναι το πλήγμα, το θέατρο θα επανακάμψει και γενικότερα η Τέχνη».
Η ηθοποιός Μαίρη Βιδάλη, ιδιοκτήτρια του θεάτρου «Διάχρονο» αλλά και πρωταγωνίστρια στο έργο «Λεωφορείον ο Πόθος», τόνισε πως όλα είναι μάταια αν δεν έχουμε υγεία. Όσο για τους εργαζομένους στο θέατρο, ξεκαθάρισε:
«Οι συμβάσεις μας, πλην μίας, λήγουν με τις παραστάσεις, άρα σταματήσαμε και θα επανέλθουμε όλοι αργότερα. Καμιά μείωση». Ωστόσο, αμφιβάλλει για το αν η στήριξη του κράτους θα καλύψει το σύνολο της ζημίας.
Σχετικά με τους εργαζομένους τοποθετήθηκε και η Βιργινία Μπακούση από το Γραφείο Τύπου του Εθνικού Θεάτρου.
«Όσον αφορά το προσωπικό του οργανισμού, λειτουργούμε σύμφωνα με έγγραφο που μας στάλθηκε από το αρμόδιο υπουργείο, το ΥΠΠΟΑ, σχετικά με τα επείγοντα μέτρα για την πρόληψη του κορονοΐού: άδεια ειδικού σκοπού, προστασία ευπαθών ομάδων και τήρηση μέτρων πρόληψης σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ», ανέφερε λέγοντας πως το Εθνικό Θέατρο σχεδιάζει -εκτιμώντας την παρούσα συγκυρία- να συνεχίσει με εναλλακτικούς τρόπους τη λειτουργία του τόσο σε διοικητικό όσο και σε καλλιτεχνικό επίπεδο, «αποδεικνύοντας έτσι πως και επιθυμεί και δύναται και οφείλει να προσφέρει το έργο του στον πολιτισμό και στην παιδεία».

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved