Στράτος Τζώρτζογλου: «Η Φάρμα ήταν ένα καλό σχολείο»
Ο Στράτος Τζώρτζογλου χάρισε στην Φάρμα που είδαμε στον ΑΝΤ1 την προηγούμενη σεζόν έναν άλλον αέρα, πολύ διασκεδαστικό, δημιουργικό αλλά και ενθουσιώδη.
Όπως παραδέχεται σε συνέντευξή του, το ριάλιτι των αγροτών του χάρισε πράγματα που ούτε ο ίδιος πίστευε πως θα μπορούσε να αποκομίσει και σίγουρα νιώθει ευγνώμων γι' αυτό. Διαβάστε τι είπε ο ίδιος...
Πρόσφατα συμμετείχες στο ριάλιτι «Φάρμα» με ένα concept που σε έφερε μακριά από την πολύβουη πόλη και πολύ κοντά στη φύση. Τι κρατάς από αυτήν την εμπειρία; Θεωρείς ότι είσαι άνθρωπος της πόλης ή της φύσης;
Έχω φτάσει σε μια κατάσταση ύπαρξης. Δεν εννοώ ηλικιακά, αλλά από τον τρόπο που έχω ερμηνεύσει τη μέχρι στιγμής πορεία της ζωής μου, που έχω πετάξει πολλά περιττά πράγματα. Έχω βιώσει εποχές με πολλά χρήματα, δόξα και κάποιες περιόδους με αφραγκία. Όταν δεν έχεις τίποτα, δεν ξέρεις πώς να έχεις πολλά. Όταν ξαφνικά έχεις πολλά και μετά τίποτα, ο πόνος είναι διπλός. Οι αλήθειες που αποκόμισα από αυτά τα σκαμπανεβάσματα ήταν τόσο μεγαλειώδεις που με έκαναν να «ξεφλουδίσω» το λεγόμενο κρεμμύδι της ύπαρξης για να φτάσω στον πυρήνα του. Έτσι πολλά που θεωρούσα αναγκαία, τα πέταξα μακριά. Έμεινα στη «Φάρμα» επί 10 εβδομάδες. Είχα ανάγκη να επικοινωνήσω με τη φύση. Η φύση και η ανάγκη μου να έρθω κοντά σε αυτή ήταν το μόνο φιλικό στοιχείο προς εμένα. Στη «Φάρμα» οι διαγωνιζόμενοι ήταν καλά παιδιά που πάλευαν με τα σκοτάδια τους, καθώς όλοι ήμασταν σε έναν αναγκαστικό-καταναγκαστικό συμβιβασμό, ο καθένας ανάλογα με βιοτικό, μορφωτικό, ψυχολογικό επίπεδό του, και προσπαθούσαν να συνυπάρξουν με διαφορετικούς ανθρώπους. Μπορεί να μην είχα εμπειρία με τα ζωάκια, όμως γέμισα οξυγόνο και έφτασα σε ένα εξαιρετικό επίπεδο συνειδητοποίησης της ζωής και της ύπαρξης. Είδα με δέος πως οι φιλίες μπορούν να καταστραφούν στο κομμάτι της επιβίωσης. Ήταν μεγάλη αντίφαση, αλλά την ίδια στιγμή απελευθερωνόσουν από πολλούς φόβους. Η «Φάρμα» ήταν ένα καλό σχολείο και αν μπορούσα να τη διδάξω πλάνο πλάνο θα εκπαίδευα πολύ κόσμο.
Ποιες είναι οι διαφορές της σημερινής εποχής με τις χρυσές δεκαετίες του παρελθόντος;
Δεν έχει σημασία πόσα λεφτά θα βγάλεις. Ζούμε στην εποχή των ραγδαίων εξελίξεων και πάμε ανέτοιμοι καθώς δεν έχουμε τα ηθικά στηρίγματα και μια ερμηνεία στηριγμένη στον σωστό τοίχο, τον ηθικό. Μετρά να είσαι μια καλλιεργημένη ψυχή, ενώ στην εποχή του υλισμού φαντάζει ανεδαφικό, ουτοπικό και ηλίθιο.
Λίγο πριν από το '90 μεγάλωσε μια γενιά στην προ-ινσταγκραμική περίοδο, η οποία γαλουχήθηκε με την ιδέα ότι πρέπει να πάει Μύκονο, να βρει έναν πλούσιο γαμπρό, να αποκτήσει ένα πανάκριβο αυτοκίνητο.
Ό,τι γινόταν στην Αμερική, εμείς στην Ελλάδα το ακολουθούσαμε 10 χρόνια μετά. Σκέψου ότι ξαφνικά για να διαφημίσω μια δουλειά έπρεπε να βγω σε 25 εξώφυλλα. Κάναμε μια απότομη μετάβαση στην αντίπερα όχθη με πολυτέλεια και χλιδή. Αποτελεί πραγματικότητα το γεγονός ότι μια πορτιέρισσα insytagrammer με 200.000 followers, ακόμη και αγορασμένους, θα πάρει λεφτά, θα κάνει διακοπάρες, και κάποια που σπουδάζει μπορεί να μην έχει να πληρώσει το νοίκι της.
Λέει ο Καβάφης: «Σιγά σιγά, αδιόρατα, έχτισαν γύρω μας τείχη». Κάθε μέρα πέφτουμε από τη σκάλα της ηθικής και μεταμορφωνόμαστε σε κάτι άλλο. Εγώ πάντα ήμουν προσεκτικός για να μην ταυτιστώ με το θεαθήναι, έδωσα εσωτερικές μάχες και πάντα αναρωτιόμουν αν το καθετί το επιθυμούσε πραγματικά η καρδιά μου.
Πώς θα μπορούσε ο κάθε άνθρωπος να είναι έτοιμος για το μέλλον;
Οι άνθρωποι θα ήταν καλό να μπορούσαν να εκπαιδευτούν από βιβλία όπως τα «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη. Αν μεγάλωναν με προσδιορισμένες και σαφείς αξίες θα ήταν έτοιμοι να αντιμετωπίσουν εσωτερικές μάχες και αργότερα τις άλλες και να μην είναι τόσο ευάλωτοι. Δεν έχουμε εκπαιδευτεί σωστά από την αρχή, δεν τα έχουμε δουλέψει σωστά, βαδίζουμε στη ζωή... ξυπόλυτοι στ’ αγκάθια, για να μην πω στον Χορό του Ζαλόγγου.
Θα θέλαμε λίγα λόγια για τα μαθήματα υποκριτικής και αυτοβελτίωσης που παραδίδεις. Σε ποιους απευθύνεσαι και τι προσφέρουν επί της ουσίας αυτά τα μάθηματα;
Έχω ευφυείς μαθητές από 14 έως 60 ετών. Το Ίντερνετ ενώνει. Παρακολουθούν τα μαθήματά μου άνθρωποι από τη Γαλλία, το Μαϊάμι. Ταυτίζομαι με τα νέα παιδιά, καθώς είμαι πατέρας και λατρεύω τον γιο μου, έχω ευαισθησία στη νέα γενιά ανθρώπων. Στόχος μου είναι μέσω του παιχνιδιού, του κεφιού, να «παντρέψω» τον Απόλλωνα που συμβολίζει την ορθή σκέψη, την αυτοπειθαρχία, την ταπεινότητα, με την έκσταση και τον ενθουσιασμό του Διονύσου. Αποτελεί μεγάλη ευθύνη να είσαι δάσκαλος. Ξεκίνησε με μεγάλη ανταπόκριση αυτή η ιντερνετική προσπάθεια. Θέλω να δημιουργήσω ομάδες για να ανεβάσω θεατρικές παραστάσεις μαζί με τα παιδιά, αρχικά στο Διαδίκτυο και αργότερα, κορονοϊού επιτρέποντος, σε φυσικό χώρο.
Πηγή: Μπαμ