Στράτος Μαρκίδης: «Είμαι τυχερός που δεν είχα καμία αντιπαλότητα ή διένεξη με κανέναν ηθοποιό»
Ο σπουδαίος σκηνοθέτης και παραγωγός, Στράτος Μαρκίδης σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης σχολίασε τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η τηλεόραση.
Ο Στράτος Μαρκίδης είναι ένας από τους πιο πετυχημένους παραγωγούς και σκηνοθέτες της τηλεόρασης αλλά και του κινηματογράφου, συμμετέχοντας σε 29 σίριαλ και εννέα ταινίες. Σε συνέντευξή του μίλησε για τις δυσκολίες της τηλεόρασης, την πανδημία και τις δολοφονίες. Εν συνεχεία, αναφέρθηκε και στο μυθιστόρημα του «Η ευτυχία της ανυπαρξίας», που όπως αποκάλυψε εκτός από το βιβλίο πρόκειται να το δούμε και στη μικρή οθόνη.
Έχετε συνεργαστεί από τα πρώτα τους βήματα με τα περισσότερα ονόματα ηθοποιών που έκαναν καριέρα. Υπήρχαν ηθοποιοί που να ήταν δύσκολη η συνεργασία σας και να έχουν φανεί αγνώμονες;
Σε όλη μου την πορεία γνώρισα σχεδόν όλους τους ηθοποιούς της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, και έχοντας σαν αρχή ότι αυτοί οι άνθρωποι προβάλλονται στη μεγάλη ή στη μικρή οθόνη για να ερμηνεύσουν τον ρόλο τους σωστά, πρέπει να τους αγαπήσεις, να τους φροντίσεις, να τους αγκαλιάσεις και να τους κάνεις με τη σειρά τους να νιώσουν άνετα και να υπηρετήσουν με αγάπη την τέχνη τους. Είμαι τυχερός που δεν είχα καμία αντιπαλότητα ή διένεξη με κανέναν ηθοποιό, εκτός από μικρές διαφωνίες που πολλές φορές ήταν εποικοδομητικές.
Σήμερα την ελληνική τηλεόραση πώς τη σχολιάζετε;
Οι οικονομικές δυσκολίες των καναλιών οδήγησαν τους ιθύνοντες σε μικρού μπάτζετ παραγωγές με αντίστοιχα αποτελέσματα. Τα τελευταία χρόνια τα κοστολόγια που δίνονται είναι περίπου το ένα τέταρτο των κοστολογίων της περασμένης δεκαετίας παραγωγοί και οι σκηνοθέτες αναγκάζονται να περικόψουν αναγκαία έξοδα και να γυρίζονται σειρές σε μία ημέρα όταν πριν από λίγα χρόνια δεν μας έφτανε μία εβδομάδα για ένα εβδομαδιαίο επεισόδιο. Τώρα όλα σχεδόν τα σίριαλ είναι καθημερινά και γυρίζουν ένα επεισόδιο την ημέρα. Τι να προλάβουν να κάνουν ο σκηνοθέτης και ο ηθοποιός;
Τα τελευταία δύο χρόνια η χώρα μας έχει πληγεί από πρωτοφανή γεγονότα. Πανδημία, δολοφονίες κ.λπ. Θα μπορούσε κάτι από όλα αυτά να αποτελέσει τηλεοπτικό ή κινηματογραφικό σενάριο;
Θεωρώ ότι η πανδημία, ο πόλεμος, οι αποτρόπαιες δολοφονίες και οι βίαιες σεξουαλικά πράξεις δεν είναι θέματα προς εκμετάλλευση, αλλά μόνο προς κοινωνική διερεύνηση. Ο κόσμος μας χρειάζεται αισιοδοξία, ακόμη και μέσα από το δράμα.
Θα ήθελα να αναφερθούμε στο νέο σας βιβλίο με τίτλο «Η ευτυχία της ανυπαρξίας», από τις εκδόσεις Κάκτος. Τι πραγματεύεται;
Η αισιοδοξία που φέρνει την κάθαρση μέσα από ένα δραματικό, ερωτικό μυθιστόρημα είναι και το βιβλίο μου «Η ευτυχία της ανυπαρξίας», που πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κάκτος. Όλα άρχισαν δώδεκα χρόνια πριν στις Κάννες, όταν διηγήθηκα την ιδέα, μου πάντα στριφογύριζε στο μυαλό μου, σε έναν Ελληνομερικανό παραγωγό. «Αυτή η ιδέα πρέπει να γίνει ταινία» μου είπε, «αλλά για να γίνει ταινία, θα πρέπει να γράψεις πρώτα βιβλίο στα ελληνικά, στα αγγλικά και μετά θα γίνει σενάριο με διεθνείς προδιαγραφές». Και ποια ήταν η ιδέα; Ποιος δεν θα ήθελε να γνωρίζει τι θα γίνει όταν θα φύγει από τον όμορφο τούτο κόσμο; Ο Αλεξ, ένας επιτυχημένος Έλληνας που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη, θα το μάθει, θα παρακολουθήσει την πορεία της οικογένειας του, της γυναίκας και των παιδιών του μετά τον θάνατο του. Θα επιστρέψει στο νησί όπου γεννήθηκε, στη Λέσβο, και εκεί θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις αλήθειες της ζωής του και τον πρώτο του έρωτα. Ένας γοητευτικός δικηγόρος, μια όμορφη Αμερικανίδα, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, ένας δολοφόνος... Μια δίκη, μια βίαιη απαγωγή, ένας ερευνητής γιατρός, μια ανίατη ασθένεια, ένας δαιμόνιος ντετέκτιβ, μια όμορφη καλόγρια και ένα χωριατοκόριτσο που αφήνεται στον έρωτα συνθέτουν το παζλ της ιστορίας. Καταλύτης, η αληθινή αγάπη που θα κάνει το θαύμα της. Η συνέχεια στο βιβλίο και αργότερα, στη μεγάλη οθόνη.
Πηγή: Espresso
Διαβάστε επίσης: