Βαλτινός: «Η τηλεόραση ναι μεν σε κάνει δημοφιλή & βοηθάει στο θέατρο, αλλά σε καίει κιόλας»
Ο Γρηγόρης Βαλτινός επέστρεψε μέσα από τον ρόλο του ως Μακάριος στο Famagusta στην τηλεόραση μετά από αρκετά χρόνια.
Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλάει για την επιστροφή του αυτή αλλά και για το θέατρο που αγαπά πολύ...
Η συμμετοχή σας στη «Famagusta» σημαίνει την επιστροφή σας στην τηλεόραση έπειτα από αρκετά χρόνια.
Δεν έκανα ποτέ συχνά τηλεόραση. Ήθελα να τελειώνει το προηγούμενο σίριαλ που έκανα και μετά να κάνω κάτι καινούργιο. Αυτό βέβαια έχει και το κόστος του, γιατί πάντα η τηλεόραση βοηθάει το θέατρο οικονομικά, βιοποριστικά, αλλά έχω αποφασίσει πάρα πολλά χρόνια πριν ότι δεν θα βγάλω χρήματα από αυτή την τέχνη. Αντίθετα, κινδυνεύω κάθε χρόνο να χάσω λεφτά κάνοντας και θεατρική παραγωγή. Οπότε αυτό με έχει ηρεμήσει πάρα πολύ. Επίσης, για λόγους καθαρά δραματουργικούς, θα ήθελα να τελειώνει ο προηγούμενος ρόλος και να «ξεπλένεται», γιατί η τηλεόραση είναι ένα μέσον μεγάλης και μαζικής επιρροής και δημοτικότητας. Ένας ρόλος στην τηλεόραση καρφώνεται στο μυαλό και στην ψυχή των θεατών, ειδικά όταν είναι σε ένα πετυχημένο σίριαλ. Τώρα μάλιστα με τις επαναλήψεις ή με τη δυνατότητα που έχει ο καθένας να μπει και να τα βλέπει στο Διαδίκτυο, είναι σαν να παίζουμε στην τηλεόραση κάθε μέρα. Δεν θα ήθελα λοιπόν. Με ενοχλεί. Πιστεύω ότι η τηλεόραση ναι μεν κάνει καλό, σε κάνει δημοφιλή και βοηθάει στο θέατρο, αλλά σε καίει κιόλας. Μπορεί να εκτεθείς και να καείς. Εκεί όμως που πραγματικά εσείς έχετε επενδύσει είναι το θέατρο. Ναι. Βασικά παίζω στο θέατρο, σπάνια παίζω στην τηλεόραση. Παρόλο που έχω κάνει και καθημερινή σειρά, την έχω κάνει σε μια περίοδο που χρειαζόμουν χρήματα γιατί παίρνοντας το θέατρο Ιλίσια, στην αρχή χρειάστηκαν πολλά χρήματα. Ξεκινώντας μια τέτοια επιχείρηση, η οποία είναι χειρότερη από το καζίνο, χρειάζεσαι αρκετά χρήματα, τα οποία στην πορεία μπορεί να τα χάσεις ή μπορεί να βάλεις κάποια στην άκρη και να τα χάσεις μέσα σε τρεις μήνες, κάνοντας μια παραγωγή η οποία θα κοστίσει 300.000 ή 400.000 και θα αποτύχει. Οπότε τα χρήματα που έχεις μέσα στην εταιρεία αλλά και πολλά άλλα στη συνέχεια θα σου χρειαστούν για να πληρώσεις την ατυχία, το λάθος, τη ζημιά.
Τα τελευταία δύο χρόνια ανεβάζετε και πρωταγωνιστείτε στο «Da» με μεγάλη επιτυχία. Τώρα το μεταφέρετε στη Θεσσαλονίκη. Ποια στοιχεία σας γοητεύουν σε αυτό το έργο;
To «Da» μου έδωσε πολλά μαθήματα και έδωσε πολλά μαθήματα σε όλους μας, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, συντελεστές, παραγωγή. Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά αυτό το αξεπέραστο πράγμα που έχει το θέατρο, όταν ασχολείται με την ψυχή του ανθρώπου, με αξίες αξεπέραστες και απόλυτα αναγκαίες για να υπάρξει ο άνθρωπος, όπως είναι η αγάπη, η τρυφερότητα, η αλληλεγγύη, η άδολη δοτικότητα, οι σχέσεις των παιδιών με τους γονείς. Το συγκεκριμένο έργο είναι η βιογραφία του συγγραφέα του Χίου Λέοναρντ που είναι υιοθετημένος. Υπάρχει μια φράση που λέει «Είσαι περισσότερο παιδί μου, γιατί δεν είσαι δικό μου». Αυτή η φράση τα λέει όλα, είναι μια επιλογή αγάπης εντελώς ελεγχόμενη. Μια επιλογή που την έχει ανάγκη η καρδιά, η ψυχή, και η οποία μας λέει ότι όλα τα παιδιά του κόσμου, πέρα από το αν είναι βιολογικά ή όχι, είναι παιδιά μας γιατί είναι η συνέχεια της ζωής, του ανθρώπου. Φανταστείτε να μη γεννηθεί κανένα παιδί. Μέχρι να περάσουν εκατό χρόνια και να πεθάνει και το τελευταίο μωρό που γεννήθηκε σήμερα τελείωσε το ανθρώπινο γένος, αυτό το υπέροχο πλάσμα που λέγεται άνθρωπος, που μπορεί να κάνει το μεγαλύτερο καλό, τη μεγαλύτερη πρόοδο αλλά και τη μεγαλύτερη καταστροφή. Για όλους αυτούς τους λόγους το αγαπήσαμε το «Da». Μας δίδαξε πολλά πράγματα. Αλλά είναι τεράστια ικανοποίηση και ευλογία για τους ίδιους λόγους να επικοινωνήσει και με το κοινό με επιτυχία.
Πηγή: Πρόσωπα - Τα Νέα